ayat gerak

Sayang awak yang tengah baca blog saya nihh ,muahhh :)

Saturday, 15 June 2013

Cinta Yang Pasti !!



Ya Allah ,adakah baru aku nampak apa itu 'CINTA' ..Aku rasa betapa bahagia teramat sangat-2 bersama dengan seorang HAMBA ALLAH ini ..Adakah ini yang ALLAH kirimkan dia untuk hiburkan aku ..YA ALLAH terima kasih teramat sangat-2 ..Aku hanya bersyukur teramat sangat-2 ..
Hanya kepadaMu sahaja AKU bermohon agar hubungan yang dibina selama ini tidak akan menjadi sia-2 dan akan direstui oleh keluarga kami bersama :')
Hubungan yang dijalilkan selama ini keranaMu YA ALLAH ..
HanyaMu sahaja yang tetapkan apa yang tertulis di LUH MAHFUZ :')
Mungkin setiap hubungan ini ada yang akan terlepas membuat kesilapan masing-2 kan ..
Tapi kami akan berusaha akan memohon keampunan kepadaMu ..
Mungkin dulu ,Aku selalu bersedih kerana kesilapan ku ..
Kehidupanku sia-2 selama 3 tahun itu dan masa itu gelap sangat-2 untuk semua itu ..
Tapi kini aku sedar yang mana 'BAIK dan 'JAHAT'
Dan kini aku berjumpa seorang insan yang ALLAH kirimkan untuk jaga aku suatu hari nanti ..
Harap dia lha insan itu yang layak bersama aku suatu ikatan yang 'HALAL' ...
INSYA-ALLAH
Sekarang ! Aku akan tetap bermohon kepadaMU agar hubungan ini akan sentiasa direstuiMU dan KELUARGA KAMI :'(
DAN TERIMA KASIH ""AWAK""


AWAK !! HARAP HUBUNGAN KITA KEKAL HINGGA AKHIR HAYAT KITA >>

| MUHAMMAD AZIM BIN ABDUL SAFAR |

TERIMA KASIH ALLAH !

Saturday, 18 May 2013

Serba Serbi :D


Hidup tanpa rindu umpama tiada apa-2 dah ,sunyi segalanya >_<
Aku amat merindui cintaku disana (Azim) agak berjauhan lha antara aku dengan dia :(
Dia 'PERLIS' Aku pula 'KEDAH' memang lha utara tapi agak jauh sangat antara kami ..huhu..
Tak sanggupnya rindu bertaut lama, sayangku kepada dia pun begitu kuat sangat-2 ..
Tak boleh berpisah ..Kalau boleh aku nak sentiasa bersama dia , dia selalu buat aku 'HAPPY'..
Ya ALLAH ...Happy itu aku tak dapat nak berjangka apa-2 ..Memang 'KELUARGA' penting dalam hidupku ..
Itu memang yang utama dalam hidup aku, tanpa KELUARGA mungkin aku tak ada dekat dunia yang indah ini dan tak kenal seorang hamba ALLAH iaitu 'MUHAMMAD AZIM'..
Hal yang paling tak terkata, hanya aku mampu ucapkan 'YA ALLAH BERSYUKUR KERANA MENGENALI DIA'
Entah lha kenapa lha dia begitu penting sangat-2, tak boleh nak terkata apa-2 ..
Dia umpama nyawa aku , dia teman sahabat kawan dan yang lebih penting jantung hati aku sendiri ..
Dia lha segalanya yang aku ada sekarang dan tiada 'LELAKI' lain dalam hidup aku..
Dia lebih memahami aku berbanding orang yang rapat dengan aku ..

Dia yang selalu beri semangat kalau aku ada masalah tambah-2 pasal ---KAWAN---
Mungkin aku terlalu 'OVER'...Memang 'YA' sebabnya aku tak tahu dia seperti mana juga kan ..
Hati manusia kan mana boleh kita tahu dan baca..hahak..
Kalau boleh tahu ,aku dah boleh tengok sendiri apa yang sedang difikirkan ..Tapi aku yakin dia mungkin seperti aku jugakk...huhu..Apa orang cakap ,aku tak kisah ,'WHATEVER'..
Tapi aku cuba juga untuk tidak beri harapan terlalu tinggi sangat-2 nanti mungkin aku terluka pula kan ..
Tapi itu lha perasaan aku sekarang dan apa yang aku rasa ..
Aku pun tak tahu sangat-2 ..Aku tak nak DIPERMAINKAN ..
ALAHAI sakit sangat-2 bila disakiti ..aku tak sanggup ..
Aku harap cinta aku dengan dia berkekalan ,---AMINN--- :')


| MUHAMMAD AZIM BIN ABDUL SAFAR |

Wednesday, 15 May 2013

Hamba Allah Yang Sejati :')

    

Kepada bakal kekasih halalku :)
saya tidak perlukan wajah awak yang tampan tetapi saya perlukan imam untuk mengetuai solat saya ..saya tak memerlukan harta awak kekayaan awak tapi cukup untuk kebahagiaan kita bersama ..
saya rela kita susah dan senang bersama-2, saya tak memerlukan yang lain dalam hidup saya ..

    Ya Allah,
Jika aku jatuh cinta,
Izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut pada-Mu,
Jadikanlah aku yang mencintainya kerana agama yang ada padanya,
Jika dia hilangkan agama yang ada dalam dirinya,
Maka hilanglah cintaku padanya,
Sesungguhnya, cinta yang suci itu tidak buta.

Ya Allah,
Dan jika dia mencintai aku,
Biarkanlah dia mencintai aku kerana agama itu juga,
Asalkan dia tidak lebihkan cinta kepadaku melebihi cinta kepadaMu,
Supaya cinta itu bersemi di lembayung keredhaan-Mu,
Kerana dari situ lahirlah rahmah dan mawaddah dalam rumahtangga.

TAPI :(

Ya Allah,
Andai dia bukan untuk ku,
Andai dia bukan jodohku,
Maka berilah ganti yang lebih baik buatnya,
Berikanlah dia insan yang benar benar terbaik buat kehidupannya,
Insan yang benar-benar mampu memimpinnya ke syurga-Mu,
Dan bantulah aku untuk memperbaiki diriku,
Agar aku kukuh dalam mencari cinta-Mu.

Amiin..

AKU AMAT MENCINTAINYA SETULUS HATI KU INI ..
 ----MUHAMMAD AZIM BIN ABDUL SAFAR----

Cinta Antara Kau Dan Aku



Aku percaya pada ketentuan Allah ,kita sebagai hamba Allah hanya merancang tapi Allah menentukan segalanya ..
kini aku bahagia dengan seseorang hamba Allah ,Allah kirimkan dia untukku untuk menjaga aku ,membimbing aku dan membahagiakan aku ,dia memang terlalu perfect untuk aku ..
aku bahagia sangat-2 berkenalan dengan hamba Allah yang Allah telah kirimkan ..
selama ini aku selalu menangis bersedih disebabkan 'LELAKI' yang suka permainkan hidupku ..
tapi mungkin kini aku tak rasa aku akan dipermainkan sebabnya dia selalu buatkan aku bahagia , tanpa dia hidupku tak akan seri sampai hari ini ..
Dia selalu beri kata-2 semangat kepada ku ,ambil berat sal aku dan yang penting dia betul-2 jujur untuk 'BERCINTA' bersama aku :')
Kalau tak masuk 'POLITEKNIK' mungkin aku tak akan dapat berkenalan dengan dia kan , ALHAMDULILLAH ,aku bertemu cinta yang ikhlas di sana ..
Kami lalui suka duka bersama-2 ,bila aku atau dia ada masalah kami akan berkongsi cerita dan akan ada jalan penyelesaiannya ..
Masing-2 saling memahami dan tak pernah pun ada masalah diantara kami ,tapi bila berkaitan orang ketiga memang tidak disukai oleh si dia ..
Sebab dia takut akan menganggu hubungan kami ,tapi aku tahu dia buat macam itu sebab taknak perpisahan kami berakhir sampai disini >_<
Aku suka gelarkan dia 'BUDAK SENGET' 'ORANG TUA' 'PLOWN' ayat itu lha aku suka panggil dia sebab itu buatkan aku semakin mesra untuk bersama dia , dia pown suka panggil aku ' BUDAK MELAMPAU' eeeihhh awak ,saya melampau ea ,,ohhhh! saya tahu saya melampau dengan awak je abang ku sayang :D
Aku bersyukur sangat-2 sekarang hubungan ku berjalan dengan baik dan tak ada masalah ,hope family kami akan merestui hubungan kami , kami amat menyanyangi antara satu sama lain..
TAK ADA YANG LAIN YANG AKU CINTAI ..

HANYA AWAK SEORANG
♥  MUHAMMAD AZIM BIN ABDUL SAFAR ♥ 

Friday, 22 March 2013

Pengorbanan Seorang Yang Dicinta Dunia Akhirat :(



Pengoorbanan seorang ibu tidak terkira, tak boleh dibayar dengan wang ringgit >_<
Betul cakap my lec (paling rapat) pengorbanan ibu memang tak boleh terblaas ,mungkin kita tak tau bila saatnya ibu kita menangis kerana kita , mungkin time kita tak ada dan mungkin time dia bersendirian mengenangkan nasib anak-2 ..Ibu memang terbaik untukkku tapi aku ada buat salah, ibu aku sanggup buat OT(overtime) untuk menyara kami 6 beradik , kesanggupan ibu itu lha buat aku perlu belajar rjain-2 untuk membalas segalanya :( tapi rezeki itu lha , telah membawa aku dan kakak aku ke IPT dan dapat sambung belajar ..
Sekarang masing-2 sedang mengejar cita-2 dan harap cita-2 ini lha boleh tercapai dan buat ibu ayah bangga..
Ayah aku sakit >_< tak boleh bekerja ,hanya kami  berharap dekat ibu saja :'( walaupun ayah sakit ayah tetap cuba mencari rezeki menolong keluarga terdekat dan dengan berkat itu ayah dapat jugak duit dengan usaha dan bagi adik-2 yang sedang bersekolah ..ibu aku sanggup bekerja time-2 cuti semata-2 untuk mencari rezeki untuk kami ,kami yang tak dapat nak hargai  ..
dokk ingt nak berseronok ,nak berseronok itu lha smapai bila kan ..fikir lha ibu ayah kita yang bersusah payah menjaga kita dari kecik sampai lha kita besar ..kita pun dah boleh fikir mana yang jahat dan baik ..
jangan terlalu ikut orang ,keluarga aku memang susah tapi sebabkan berkat usaha ibu ayah ,rezeki ekluarga kami selalu ada ...
ALHAMDULILLAH ,kami adik beradik dapat berjimat cermat walaupun tak seperti orang yang 'KAYA' kami bersyukur saja :') dan dapat jugak bantu orang kalau orang memerlukan duit ..ituuu semua duit yang halal dan pertolongan kami memag tak minta untuk dibayar :') tapi jangan lha terlalu bangga dengan kekayaan dunia ..kita nehh cuma pnjam saja ..so kita kena fikir lha elok2 yang mana yang baik dan jhat untuk kegunaan kita sehariaann ..

Penyesalan :(


PENYESALAN (OST KERAT 14)

Andai bisa kuunduri, memutarkan  waktu
Takkan aku terus berdiri dalam gundah ini
Sendiri….
 Andai mampu ku miliki hari yang telah pergi
Namun pasti esok bukanlah hari untuk ku lagi
chorus;
Benar ia terjadi…atas angkuh sendiri
Benar itu semua terjadi…sesal ku tak terperi
Tuhan ampuni aku…kerna menolak cintaMu
Ampunkanlah hamba kerdilMu tak layak berdiri
Diatas bumi suciMu…
Diatas kebesaranMu…
Nyata esok bukan untukku…sesalku tiada erti
Biar aku pergi membawa akhir penyesalan ini…

Saturday, 2 February 2013

Istikharah Cinta




Bersaksi cinta diatas cinta
Dalam alunan tasbih ku ini
Menerka hati yang tersembunyi
Berteman dimalam sunyi penuh do'a

Sebut nama Mu terukir merdu
Tertulis dalam sajadah cinta
Tetapkan pilihan sebagai teman
Kekal abadi hingga akhir zaman

Istikharah cinta memanggilku
Memohon petunjukmu
satu nama teman setia
Naluriku berkata

Dipenantian luahan rasa
Teguh satu pilihan
Pemenuh separuh nafasku
Dalam mahabbah rindu

diistikharah cinta..