ayat gerak

Sayang awak yang tengah baca blog saya nihh ,muahhh :)

Friday 22 March 2013

Pengorbanan Seorang Yang Dicinta Dunia Akhirat :(



Pengoorbanan seorang ibu tidak terkira, tak boleh dibayar dengan wang ringgit >_<
Betul cakap my lec (paling rapat) pengorbanan ibu memang tak boleh terblaas ,mungkin kita tak tau bila saatnya ibu kita menangis kerana kita , mungkin time kita tak ada dan mungkin time dia bersendirian mengenangkan nasib anak-2 ..Ibu memang terbaik untukkku tapi aku ada buat salah, ibu aku sanggup buat OT(overtime) untuk menyara kami 6 beradik , kesanggupan ibu itu lha buat aku perlu belajar rjain-2 untuk membalas segalanya :( tapi rezeki itu lha , telah membawa aku dan kakak aku ke IPT dan dapat sambung belajar ..
Sekarang masing-2 sedang mengejar cita-2 dan harap cita-2 ini lha boleh tercapai dan buat ibu ayah bangga..
Ayah aku sakit >_< tak boleh bekerja ,hanya kami  berharap dekat ibu saja :'( walaupun ayah sakit ayah tetap cuba mencari rezeki menolong keluarga terdekat dan dengan berkat itu ayah dapat jugak duit dengan usaha dan bagi adik-2 yang sedang bersekolah ..ibu aku sanggup bekerja time-2 cuti semata-2 untuk mencari rezeki untuk kami ,kami yang tak dapat nak hargai  ..
dokk ingt nak berseronok ,nak berseronok itu lha smapai bila kan ..fikir lha ibu ayah kita yang bersusah payah menjaga kita dari kecik sampai lha kita besar ..kita pun dah boleh fikir mana yang jahat dan baik ..
jangan terlalu ikut orang ,keluarga aku memang susah tapi sebabkan berkat usaha ibu ayah ,rezeki ekluarga kami selalu ada ...
ALHAMDULILLAH ,kami adik beradik dapat berjimat cermat walaupun tak seperti orang yang 'KAYA' kami bersyukur saja :') dan dapat jugak bantu orang kalau orang memerlukan duit ..ituuu semua duit yang halal dan pertolongan kami memag tak minta untuk dibayar :') tapi jangan lha terlalu bangga dengan kekayaan dunia ..kita nehh cuma pnjam saja ..so kita kena fikir lha elok2 yang mana yang baik dan jhat untuk kegunaan kita sehariaann ..

No comments:

Post a Comment