ayat gerak

Sayang awak yang tengah baca blog saya nihh ,muahhh :)

Wednesday 15 May 2013

Hamba Allah Yang Sejati :')

    

Kepada bakal kekasih halalku :)
saya tidak perlukan wajah awak yang tampan tetapi saya perlukan imam untuk mengetuai solat saya ..saya tak memerlukan harta awak kekayaan awak tapi cukup untuk kebahagiaan kita bersama ..
saya rela kita susah dan senang bersama-2, saya tak memerlukan yang lain dalam hidup saya ..

    Ya Allah,
Jika aku jatuh cinta,
Izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut pada-Mu,
Jadikanlah aku yang mencintainya kerana agama yang ada padanya,
Jika dia hilangkan agama yang ada dalam dirinya,
Maka hilanglah cintaku padanya,
Sesungguhnya, cinta yang suci itu tidak buta.

Ya Allah,
Dan jika dia mencintai aku,
Biarkanlah dia mencintai aku kerana agama itu juga,
Asalkan dia tidak lebihkan cinta kepadaku melebihi cinta kepadaMu,
Supaya cinta itu bersemi di lembayung keredhaan-Mu,
Kerana dari situ lahirlah rahmah dan mawaddah dalam rumahtangga.

TAPI :(

Ya Allah,
Andai dia bukan untuk ku,
Andai dia bukan jodohku,
Maka berilah ganti yang lebih baik buatnya,
Berikanlah dia insan yang benar benar terbaik buat kehidupannya,
Insan yang benar-benar mampu memimpinnya ke syurga-Mu,
Dan bantulah aku untuk memperbaiki diriku,
Agar aku kukuh dalam mencari cinta-Mu.

Amiin..

AKU AMAT MENCINTAINYA SETULUS HATI KU INI ..
 ----MUHAMMAD AZIM BIN ABDUL SAFAR----

No comments:

Post a Comment